זה היה המסע ,היום לפני שנה

זהו זה ,הוא הגיע ,כעת זה רשמי ,החצבים כבר בגובה העיניים ,הנחליאלי הודח ואת מקומו תפסו הדררות הצבעוניות והעורבנים שחורי הנוצה,ברדיו דיברו על גשם  בצפון ,ואצלנו טפטף הבוקר,אז הוא כבר פה …הסתיו ,וריח אדמה באויר.

138

"בחור באדמה גר לו הוביט. לא חור מזוהם וטחוב…אך גם לא מחילה חשופה חסרת כל ריהוט לשבת עליו ,או דבר מאכל לטעום ממנו ". כך נפתח ספרו של ג.ר.ר.טולקין "ההוביט" ספר קסום ומקדים לטרילוגיית "שר הטבעות".הספר נכתב בשנת 1936 ונקרא על ידי מאות מליוני בני אדם בכל רחבי העולם ,והצית דימיונם של ילדים ומבוגרים כאחד ,והפך בהמשך לסרט הריווחי ביותר שהופק אי פעם. הספר תורגם לראשונה לעברית בשנת 1976 , המעניין הוא שאת התרגום הראשון לא עשה מתרגם מקצועי ,כי אם חבורה של טייסי חיל האויר הישראלי שנפלו בשבי המצרי ,בכלא עבסייה שבקהיר ושהו שם בשנים 70-73 ,והם תרגמו את הספר היחיד שהיה עמם מאנגלית לעברית על גבי 7 מחברות….אגב לספר יש שם נוסף…. "מסע בלתי צפוי".

על פי הספר אתמול 22/9 היה יום הולדתו של ההוביט בילבו בגינס ,ומחר בדיוק   תימלא שנה  (24/9/15) למסענו אל מעבר לים אל עבר ניו זילנד הרחוקה ,ממלכתם של ההוביטים ,גמדי ההרים האלפים וכמובן האורקים , ארצו של הקיוי ,ממלכת שרכי היער ומקום מושבם של ה "ALL BLACKS"אלופי העולם ברוגבי .

כמה פרטים לתזכורת : ניו זילנד באנגלית: New Zealand, במאורית : Aotearoa  היא מדינת איים בדרום-מערב האוקינוס השקט המורכבת משני איים גדולים הנקראים האי הצפוני והאי הדרומי, וכן מספר איים קטנים יותר.

ניו זילנד ידועה כמדינה מבודדת – היא רחוקה כ-2,000 קילומטרים מאוסטרליה, כשביניהן חוצץ ים טסמן.  ו 16,268 קמ מישראל שבניהן חוצצות שנו אור ,שכנותיה הקרובות ביותר מצפון הן קלדוניה החדשה,פיג'י וטוגה.

בניו זילנד חיים כארבעה מיליון תושבים על שטח של 268,680 קמ"ר (פי 12 ממדינת ישראל). שפתה הרשמית  היא אנגלית. המתיישבים הראשונים בה היו המאורים, אנשים ממוצא פולינזי כהה-עור,אשר הגיעו לפי השערות מאיי פולינזייה שממזרח (אזור איי הוואי).

בירת ניו זילנד היא וולנגטון, והעיר הגדולה ביותר היא אוקלנד עם כ-1.3 מיליון תושבים.

מסענו  החל באי הצפוני  אוקלנד,דרומה דרך דרך ההוביטון  במהטמטה–רוטורואה-אוקהונה-טונגרירו- וואנגאנוי -וולינגטון-מעבורת לפיקטון-לוייתנים בקאיקורה-אבל טזמן-ואז ירידה לאורך החוף המערבי, ערוץ באלר ,סלעי הפונקייקי , כייפ פולו-ווינד ,דרך וואנקה , רוב רוי ,קוינסטאון , טי אנאו ,המילפורד סאונד ,מריאן לייק ומשם צפונה בדרך הבייתה דרך סיאול או הונג קונג.

המסע היה נהדר ,עלינו הרים ירדנו גבעות ,חזינו בפסגות ואגמים שבילים ומפלים עד אין קץ ,הנופים ,השקט ,הירוק ,הכבשים ובעיקר החבורה ,הגענו כל כך רחוק ונשארנו שפויים …נשארנו חברים…וזה לא פשוט.

אז שנה עברה ושנה חדשה בפתח ולאן יקח אותנו המסע הבא ?

בצרפתית מסע  זה VOYAGE    , וזה מחבר אותנו מוסיקלית אל קלאודיה פירטש מונטרופ זמרת צרפתית אשר נולדה בדצמבר 1952 בפריס. היא מוכרת יותר בשמה המוסיקלי דיזיירלס (DISIRELESS)  זמרת פופ ודיסקו הפעילה עד היום.

בשנת 86 היה להיטה חורך המצעדים VOYAGE ,VOYAGE (צא למסע )  במקום ראשון בכל רחבי אירופה וישראל , (השיר מזכיר לי דווקא רגעים פחות סימפטיים  ,למרות יופיו ,מאחר וזה שיר שהושמע ללא הרף בשנת 87 בדיסקוטק של מלון חוף התמרים בעכו ,שמענו את השיר היטב עת ערכנו מסעי אלונקות על חוף הים בלילה ), אך השיר יפה ומצליח לכשעצמו.בסה'כ מכר הלהיט   הנ'ל כ -5 מליון עותקים ,והעלה את קרנה של הגברת מונטורפ.

אצטט רק קטע ותרגומו מתוך השיר :

Au-dessus des vieux volcans
Glisse tes ailes sous le tapis du vent
Voyage, voyage
Eternellement
De nuages en marécages
De vent d’Espagne en pluie d’Equateur
Voyage voyage
Vole dans les hauteurs

מעל הרי געש קדומים
הנח לכנפיך להחליק על מרבד הרוח
וצא למסע
עד קץ הזמנים
בין עננים וביצות
מרוחות ספרד ועד גשמי אקוודור
צא למסע
טוס בגבהים

 

אז טסנו צעדנו ושבנו אל מכורתנו ,שנה חלפה וצריך לחשוב על המסע הבא ,צפוי או לא צפוי זאת השאלה ועד אז נאזין למוסיקה ונשיח בשבחי המקום הרחוק ההוא אי שם מעבר לים טזמן ורכסי המילפורד סאונד.

שבת נעימה לכולם

2 תגובות בנושא “זה היה המסע ,היום לפני שנה

כתיבת תגובה