מוטי ,הטוטו ואפריקה

משבי רוח חמה ונעימה של יום שישי ,מסיעים שאריות אויר של קייץ לעבר החלון ,כמו צופה הוא אל ערבות הסרנגטי באפריקה ,ופינתנו מקדישה עצמה השבוע לאחד מגדולי היוצרים/קומיקאים/סטיריקנים ואנשי טלויזיה –מוטי קירשנבאום שהשבוע ימלא שנה למותו.
מוטי (24 בספטמבר 1939 – 25 בספטמבר 2015) יליד הארץ נולד בכפר סבא למד בביאליק בנתניה ולאחר מכן בבית ספר חקלאי ,התנדב לנחל המוצנח ,ולאחר שחרורו למד קולנוע וטלויזיה בארהב (UCLA) הוא נקרא לארץ בשנת 66 על מנת לסייע בהקמת רשות השידור.
מוטי ערך את חדשות מבט ולאחר מכן את תוכנית הסאטירה הבועטת הראשונה "ניקוי ראש" ,ועסק בכל תחומי השידור האפשריים ,ערך תוכניות תעודה רבות על הקורה בארץ ,בחברה ובצבא ובפוליטיקה ,וכן הייתה אהבתו הגדולה –אפריקה ,המקום ובעיקר בע'ח עניינו אותו. לא מעט סרטים צילם וערך תחילה לבדו ובהמשך עם בנו על בע'ח בסרנגטי .
בשנת 1993 מונה למנכ"ל רשות השידור על ידי שרת התקשורת שולמית אלוני. במהלך כהונתו נאלץ להתמודד עם ירידה חדה בצפייה בערוץ הראשון עם פריצתו של הערוץ המסחרי לאוויר. אחד מהישגיו כמנכ"ל היה העלאת הסדרה התיעודית "תקומה". הוא סיים את תפקידו כמנכ"ל רשות השידור בשנת 1997
פועלו ועשייתו מרובים הן בתחום הסאטירה והבידור והן בתחום הטלויזיה והתיעוד ,על פועלו קיבל בשנת 2009 פרס מפעל חיים יחד עם עמיתו וחברו ירון לונדון ,וכן סבר פלוצקר.
אהבה גדולה וענקית שלו היה הספורט ,מוטי אהב ספורט בכל צורה שהיא ,הבין ,עקב ופירשן עם המון הומור במשך קרוב ל15 שנה כל יום שישי בתוכניתו של מולי שפירא את אירוע הספורט השבועיים .
ומה מקדם את הספורט ??….הטוטו.
אז ספורט ,טוטו וסרנגטי מובילים אותנו אל השיר השבועי של להקת רוק אמריקאית שנוסדה בשנת 1977 בידי כמה מהמוזיקאים הידועים בקליפורניה.
ללהקה קוראים –טוטו.
חברי הלהקה היו : ג'ף פורקרו , דיוויד האנגייט ,סיימון פיליפס , ומייק פורקרו ,בהמשך היו שינויים בהרכב .
בשנת 1977 החלו לעבוד על אלבומה הראשון של הלהקה, שמאוחר יותר נקרא "Toto", ע"ש הלהקה. אחרי יציאת האלבום החדש והראשון, "Toto", השירים "Hold The Line", "I'll Supply the Love" ו-"Georgy Porgy" התפרסמו ובמהרה הפכו ללהיטים. הלהקה השיגה פרסום רב והייתה מועמדת לפרס הגראמי "האומן החדש הטוב ביותר".
בסה'כ הוציאה הלהקה 13 אלבומים ,עברה שינויים בהרכב ,התפרקה והיתאחדה , אך להיטיה נותרו למזכרת נצח לה ולמוטי קירשנבאום היקר, שכל כך אהב את אפריקה.
אצטט קטע משירם אפריקה:
The wild dogs cry out in the night
As they grow restless, longing for some solitary company
I know that I must do what's right
As sure as Kilimanjaro rises like Olympus above the Serengeti
I seek to cure what's deep inside, frightened of this thing that I've become

It's gonna take a lot to drag me away from you
There's nothing that a hundred men or more could ever do
I bless the rains down in Africa
Gonna take some time to do the things we never had

Hurry boy, she's waiting there for you
מנוחה נכונה מוטי ,יחד עם פילים ג'ירפות וספורטאי עבר.
האריות שבו אל מקום מרבצם.
שבת נעימה לכולם.

3 תגובות בנושא “מוטי ,הטוטו ואפריקה

כתיבת תגובה